söndag 16 december 2018

Starbreeze

Starbreeze har störtdykt på börsen efter att nyheten om företagsrekonstruktionen och insiderhandeln kom ut. Nu är det ingen aktie jag har i min portfölj men jag var väldigt nära att köpa på mig Starbreeze under hösten och jag har haft Starbreeze innan in min portfölj.

Jag trodde att OVERKILL`S The Walking Dead skulle bli en storsäljare. Men den har inte slagit hos spelarna. Men något Starbreze/Overkill har varit bra på innan är att få ett spel att sälja under en lång tid. Payday 2 har varit en kassako för Starbreeze. men den sålde visserligen bra från dag 1. Kan de få igång försäljningen på OTWD så kanske de kan rädda upp ryktet som en bra spelstudio och förläggare. Om de nu klarar sig igenom företagsrekonstruktionen...

Starbreeze  har annonserat att de ska gå tillbaka till sin kärnverksamheten, utveckla spel och vara förläggare för mindre spelstudios. Satsningen på StarVR och Geminose med leksaker var lite väl våghalsig, ja det var rent av sagt storhetsvansinne från ledningen.

Det kanske blir ett mindre köp av Starbreeze i framtiden. Men det är pengar som jag är beredd på att jag kommer med stor sannolikhet förlora i så fall. Men vem minns en fegis?!

/ Utdelningar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar