söndag 16 december 2018

Serneke in

Det var ett tag sedan jag var aktiv på bloggen. Jag har mest bara jobbat senaste månaderna, men jag har även hunnit med en resa också. Det var den vackra staden Edinburgh som fick äran att besökas. Kan varmt rekommenderas!

Jag har en ny aktie i portföljen, bygg- och anläggningsbolaget Serneke som bland annat har prestigeuppdraget att bygga Karlatornet i Göteborg. Serneke har varit ganska aggressiva i Västkustområdet och är med i många byggprojekt. Aktiekursen har trots det nästan halverats sedan introduktionskursen, som var på 110 kr, och handlas nu på ca 55 kr per aktie. Utdelning per aktie 2018 var 4 kr. På långsikt tror jag på bolaget även om det kanske är lite dumt att handla nu när konjunkturen har vänt. Dock köper jag bara små poster och har tänkt göra det  under en längre tid. Aktien köper jag på långsikt, 10+ år.

// Utdelningar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar