onsdag 18 oktober 2017

Ändrat om i PPM

Jag hade ett bra PPM år 2016. Jag hade en total värdeökning på ca 70000 kr. Det var framför allt min Rysslandsfond som gick upp mycket. Jag har just nu ett totalt värde på PPM-fonderna på ca 248 000 kr.
På PPM-kontot har jag just nu 4 stycken fonder, Robur Access USA, Robur Technology, Avanza Zero och Robur Ryssland. Robur Technology har gått bäst, just nu upp 23% i år. Jag bytte lite fonder från Access USA till Robur Technology nu under veckan. Så jag ligger tyngst på Robur Technology nu.

Fondfördelningen ser ut så här:

Robur Technology 44%
Robur Ryssland 29%
Robur USA 15%
Avanza Zero 12%

Robur Ryssland har inte varit lysande i år, då oroligheterna i omvärlden har gjort så att ryskabörsen har gått lite upp och ner under året. Jag funderar på om jag ska dra ner lite från Robur Ryssland och köpa en annan fond för antingen halva- eller hela innehavet. Just nu ligger jag -+0 i Ryssland för i år. Att ha 29% av PPM-innehavet i Ryssland känns lite för mycket just nu när omvärlden ser ut som den gör. Allt som allt så har mina PPM-fonder gått upp med ca 12300 kr i år. Så på det hela så är även år 2017 ett bra PPM-år änsålänge. Dock inte lika starkt som år 2016.  Men det är några månader kvar  av 2017.

//  Utdelningar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar