söndag 30 juni 2019

Spara i aktier: Ökar i Swedbank

Göran Persson är ny styrelseordförande i Swedbank och jag passar på att öka i Swedbank. Nu var inte Göran Perssons nya uppdrag i  Swedbank orsaken till varför jag ökar i Swedbank. Jag tror på längre sikt så kommer mitt innehav i Swedbank ge mig en mycket bra avkastning båda i utdelningar och i ett utökat bolagsvärde. Nu kommer jag öka i Swedbank månad för månad. Jag har nu 195 stycken aktier i Swedbank. Mitt mål är att jag vid årsskiftet ska ha 300 stycken aktier i Swedbank. De kommande 6 månaderna måste jag då köpa 17,5 aktier/månad i snitt i Swedbank för att nå mitt mål på 300 aktier. Efter det kommer jag, beroende på vart aktiekursen i Swedbank kommer vara, ta ett nytt beslut om jag ska  fortsätta att öka i Swedbank eller om jag kommer eller om jag ska  investerar i  något annat.

//  Utdelningar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar