måndag 6 maj 2019

Utdelning i HM

Tisdagen den 14 maj är det utdelningsdag för HM. Utdelningen är på 4,90 kr per aktie. HM aktien handlas utan utdelning från och med den 8 maj. Mina 50 HM aktier kommer ge mig 245 kr i utdelning. Planen är att återinvestera utdelningen i HM aktier. Jag måste visserligen gå in med lite mer pengar för att det ska bli några stycken aktier. Hur många det blir har jag inte bestämt mig för än.

HM har delat upp sin utdelning i två delar. Första utdelning är nu den 14 maj och nästa tillfälle är den 15 november. Återinvesterar jag min utdelning i HM så får jag redan i år njuta av ränta på ränta effekten. Om jag nu behåller HM hela året. Men det är högst troligt då min grundplan är att ha aktier i bolag som har utdelning. Men kan HM bibehålla sin utdelning även nästkommande år?

/ Utdelningar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar