onsdag 30 januari 2019

Sparat under januari

Snart är det bara en dag kvar av januari och ca 3,5 vecka kvar till lön. Jag har under januari sparat 9140 kr och 50 öre. Vilket är fantastiskt bra! Jag tror inte att jag kommer kunna spara lika mycket under februari. Kommer jag upp ens till halva januari summan så är jag otroligt nöjd. Men jag tror inte jag kommer nå fram till den summan. Men jag siktar på att investera minst 1500 kr i fonder, 1000 kr aktier och 1000 kr in i bankkontot.

Jag är dock lite kluven på vilken/vilka aktier jag vill köpa under februari. Jag är sugen på både mer Telia och Hennes & Mauritz. I fonder har jag redan mina autoköp på Avanza Zero  Swedbank Robur Access Asien och Swedbank Robur Access USA på 300 kr vardera som sker i anslutning till min löneutbetalning i februari. Utöver det så får det bli iallafall bli minst 600 kr i Aktiespararna Direktavkastning.

/ Utdelningar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar