fredag 12 januari 2018

Kryptovaluta

Medier har skrivit spaltmeter om kryptovalutor den senaste tiden. Och då framför allt om bitcoin.  Men det finns närmare 1400 olika typer av kryptovalutor som alla använder sig av blockchain teknologin.

Nyfiken som jag är så ville jag köpa någon kryptovaluta bara för skojs skull. Men det var lättare sagt än gjort. För att vara något som ska revolutionera världen så är kryptovalutor lite krångliga  att handla med. I alla fall för oss som bor i Sverige. Det verkar finnas  många skojare i branschen om handeln med kryptovalutor. Jag hittade dock Coinbase som verkar vara seriösa. Jag öppnade upp ett konto och köpte min första kryptovaluta. Det var Litecoin som blev mitt första köp. Jag köpte bara för ca 1000 kr då jag knappt vet något om kryptovalutor. 1000 kr har jag råd med att förlora. Efter en dag fick jag en bonus för ca 80 kr i Bitcoins av Coinbase då jag hade gjort en köp för 100 euros i Litecoins. Så nu äger jag även några ynka Bitcoins.

Vi får se om jag blir en kryptovalutamiljonär  om några år ;)

// Utdelningar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar