torsdag 30 januari 2014

Netflix och tv

Jag har blivit helt såld på Netflix. Utbudet känns härligt och jag har nu plöjt igenom 3-4 olika serier på ett par månader. Dock känns utbudet lite skralare ju mer serier som tar slut, till exempel så tittade jag igenom Orange is the new black och House of cards på två veckors tid. Och de två serierna är producerade av Netflix själva. Netflix släpper alla avsnitt vid samma tidpunkt, istället för att släppa ett avsnitt i vecka som de traditionella tv-bolagen gör. Konsumenterna av tv-serier har också ändrat vanor av titta på serier. Nu vill tittaren se så många avsnitt som möjligt på en kort tid. Det sätter Netflix i dilemmat att ha aktuella tv-serier igång kontinuerligt. Går det? Och har konsumenterna sett allt kommer de leta sig till konkurrenterna och säga upp sitt Netflix abonnemang. Tv-tittandet är mitt tycke mitt uppe i en evolution och det ska bli intressant att se hur det hela utvecklar sig.

// Utdelningar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar