onsdag 25 september 2013

Portföljen och utebliven lön

Just nu har jag portföljen jag vill ha. Ja, i vilka aktier jag har i den och i fördelningen. Sen hade man visserligen velat ha det i miljoner och inte i småpengar...

Portföljen som sådan innehåller Peab, Ework och Starbreeze. Peab och Ework ligger jag lång i och Starbreeze ligger jag lite kortare i. Tanken är om Starbreeze rusar vid nästa rapport som kommer jag sälja av delar av aktien och köpa in mig mer i Peab och Ework. Jag vill satsa på utdelningsaktier och tänka långsiktigt i mitt innehav.

Tyvärr uteblir min lön från jobbet den här månaden. En brist i kommunikationen har gjort att lönen kommer ut som att jag är timanställd och då blir den förskjuten en månad. Men pengarna kommer iaf in så småningom. Kontentan av det hela är att det inte blir mycket sparande den här månaden då jag enbart får leva på CSN.

// Utdelningar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar