onsdag 14 mars 2012

PPM

Öppnade det orangea kuvertet häromveckan. Mina PPM fonder hade tappat 20% under 2011. Ska faktiskt säga att jag nog inte loggade in på Pensionsmyndigheten en enda gång under det förra året. Vilket inte är så bra...

2012 har i PPM fondväg gått mycket bra. Är på plus 21% sedan årskiftet och är i genomsnitt plus 12 % per år sedan starten. Det får man vara nöjd med. Har satsat allt på 2 st Rysslandfonder, Carnegie Rysslandsfond och Swedbank Robur Rysslandsfond.

Såg nu att jag har haft Carnegie Rysslandsfond sedan oktober 2000 och Swedbank Robur Ryssland sedan december 2002. Är trogen mina fonder på gott och ont.

Man kanske skulle vara lite mer aktiv i  sina PPM fonder än vad man här?
Ska titta lite mer på mina PPM fonder i fortsättningen. En bra grej kanske skulle vara att jag gör en liten avstämning av PPM fonderna engång i månaden på bloggen? Då borde man få en bättre överblick på hur fonderna utvecklas. Låter som ett bra beslut...

//Utdelningar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar